Balıkesir Açı Koleji

Öğrenme ve Öğretim Becerileri

Uluslararası Bakalorya (IB) Diploma Programı kapsamında güncel ve farklı öğrenme ve öğretme yaklaşımları bulunmaktadır. Bu yaklaşımlarla birlikte öğrenci ve öğretmenlerimize en iyi öğrenme ve öğretme ortamını sağlamak amaçlanmaktadır. Bu genel amacımızın yanı sıra bu içeriklerin kazanımlarını şöyle sıralayabiliriz;

  • Öğrenme ve Öğretme yaklaşımları öğrencileri sorgulayan ve düşünen konumuna koyar.
  • Akademik dürüstlük anlayışını ve uygulamasını teşvik eder.
  • Bireysel farklılıkları ele alır.
  • IB Öğrenen Profili özelliklerini geliştirir.
  • Yakınsal Gelişim Alanına odaklanır.
  • Öğrencilerin yaşam boyu öğrenenler olmalarını sağlar.
  • Öğrencilere etkili öğrenmeyi öğretir.

Tüm bu kazanımlar doğrultusunda dikkat edilen öğrenme yaklaşımları ve tanımları şu şekilde sınıflandırılabilir;

Düşünme becerilerini geliştirmek, tüm IB programlarını  ilgilendiren, yapılandırmacı yaklaşımın kilit bir özelliğidir. Bu yaklaşımda öğretmen “öğrenciye rehberlik eden, öğrencinin eleştirel düşünme, analiz ve sentezini öğrenme süreci boyunca teşvik eden” bir danışman olarak görülür. Dönüşümlü düşünmeyi teşvik eden makaleler, durum çalışmaları, sunumlar,öğrenci portfolyoları, dijital hikayeler, mikro bloglar bu becerileri geliştirecek çalışmalara örnek olarak verilebilir. 

Program kapsamında önemle üzerinde durulan ve özellikle öğretmenlerimizin dikkat ettiği öğretme becerileri ise şunlardır;

Sorgulamaya Dayalı Öğretme Becerileri: Sorgulama, etkin ve tam bir öğrenme için oldukça önemlidir. Öğrencilerin yaşamboyu öğrenenler olmasını sağlamak ve ders içeriklerine yönelik merağı arttırmak adına gereklidir. Diploma Programında öğretmenler öğrencilerin sorgulama düzeyini arttıracak ders içerikleri tasarlamaktadır. Deneysel öğretme, problem bazlı öğretme, vaka öğretmesi ve keşfettirerek öğretme bunlara örnek verilebilir.

Exit mobile version